HTML

HÉTKÖZNAPOK

Kutyám ugyan nincs, de történeteim vannak.

Friss topikok

Húsvét, fekete tojás és pipics

2022.04.05. 21:20 élhetetlen

 

Újra húsvét!

 

Az ember lelkesen készül az ünnepre, aztán van, ami sikerül, van, ami nem. Jó ötletnek tűnt, hogy nem tojásfestékkel festek tojást, hanem valami természetes anyaggal.

A hibiszkusz teának gyönyörű színe van, és komoly készleteim voltak az Egyiptomból hozott, nagy, egész virágokból. Megfőztem a tojásokat és a teát, beleraktam a teába a tojásokat, jól nézett ki. Ha időben kiszedem, lehet, hogy a tojások is szépek lettek volna, de úgy gondoltam, hogy, ha reggelig benne hagyom, majd mélyebb színe lesz a tojásoknak. Reggel aztán meglepődtem, mélyebb színük lett, azaz koromfeketék lettek. A tea még mindig szép volt, de úgy tűnik a tojások héja túl sok festékanyagot vett fel.

Több tojás nem volt itthon, festék sem, ezt kapták a locsolók, de jól szórakoztak a baleseten.

 

FEKETE-TOJÁS.jpg

 

Ami mindig beválik, a pipics. A húsvét hangulatát már csak a madárkákkal adom meg, ha jön valaki, a funkciót betöltik, ha nem jön senki, akkor megeszegetem őket.

Csak sztori, ezt a TV-ben láttam, de csak egy villanásnyira mert futkostam a nappali, és a konyha között, az nem volt meg, hogy honnét közvetítenek, és mi a süti neve.

Aztán az egyik barátom, akit 45 éve ismerek, jött locsolni a fiaival, és mondta, hogy jé, pipics. Így tudtam meg, hogy ő matyó, és ez egy matyó sütemény.

 

A recept egy egyszerű kelt tészta:

50 dkg liszt

csipetnyi só

12 dkg cukor (lehet kevesebb)

5 dkg vaj

3 dl tej

fél kocka élesztő (jó a porélesztő is), és kelesztjük.

A megkelt tésztát olyan darabokra kell vágni, hogy 4 cm átmérőjű rudakat lehessen formázni belőle. Ezt aztán kb. 6 centis darabokra vágjuk, és úgy 15 centis kukacokat sodrunk a két tenyerünk között, és ezeket a kukacokat csomóra kötjük, úgy, hogy legyen egy rövidebb kiálló vég, az lesz a fej, és a kézzel kialakított csőr, a hosszabb részre rátenyerelünk, aztán bevagdossuk, abból lesz a farok. Lekenhetjük tojással, hogy szebb színe legyen, és ha megsült és kihűlt, olvasztott csokiból fogpiszkálóval lehet szemet csöppenteni rá, és még nem láttam gyereket, aki nem örült volna neki. A szem problémás volt, mert eredetileg egész bors volt, ami egy három évesnek nem az igazi, azt meg nem lehet mondani egy gyereknek, hogy először kapard ki a madárka szemét, azután edd meg. Próbálkoztam mazsolával, de az nagy, és a levágott kis darabok sütés közben úgy nyíltak ki, ahogy akartak, kancsal madarak lettek, ez a csoki bevált.

És lehet enni vajjal, lekvárral, sonkával.

PIPICS-2.jpg 

Kellemes locsolkodást!

Szólj hozzá!

Címkék: pipics fekete tojás

A bejegyzés trackback címe:

https://kutyatlanul.blog.hu/api/trackback/id/tr9817798395

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása